Det går framåt……eller?

 

Det går framåt med tillfrisknandet.
Max är väl fortfarande lite trött emellanåt
och blir lätt lite grinig, som han annars aldrig är.

Men idag har han ätit bättre och
känt sig hungrig. Så det är ju bra.
Han behöver äta upp sig lite, ser lite tunn ut
efter veckan med dropp och lite i matintag.
Lite jobbigt med medicinintaget 4 ggr/dag,
men han är superduktig.

Även morsan har nog kunnat vara lite grinig.
Vi har nog bägge gått här hemma trötta och slut
efter sjukhusvistelsen. Jag även med min jobbiga
molvärk som är mer intensiv.

Såpbubblor….

Idag ville Max blåsa sina kära såpbubblor.
Idag tog vi fram ett stort och stadigt glas
och satt såpbubblorna i…

 

….så kunde Max själv doppa i flaskan och blåsa hur mycket
han ville. För det är lite för svårt att både hålla flaskan och
pinnen, då vill hela flaskan tippa, då han blåser. Men
så här fixade han att göra allt själv ;)

Ritat skattkarta…..

Idag ville Max ta fram vattenpennan
och ”tygpappret” och rita….

…pennan fyller man med vatten och så ritar
man med det på det stora tygstycket och när
det torkar, så är det bara börja om :)

Max satt en bra stund och fantiserade.
Jag frågade vad han ritade.
”…en skattkarta” säger han lite otippat.
”..okej, så spännande” säger jag.

”…mmmm här är skatten, säger han och pekar ;)
vad är det för skatt då? frågar jag.
”..fiskar” säger Max.
”..är det fiskar i kistan?
”…mmm” säger Max.
”..vad ska man göra med dem då?” frågar jag.
”..man plocka upp dem och släppa dem i vattnet igen” säger Max ;)
Han har roliga funderingar ibland
och härlig fantasi :)

Blöjkillen….

Veckan innan han insjuknade så hade Max
bakslag, vad det gäller kisseriet. Det blev många
olyckor både på förskolan och hemma. Vi tyckte
det var konstigt. Jag vet inte om det beror något
på den kommande infektionen, eller om det bara
är en fas, han går genom, för det har ju funkat så
bra innan.

Men nu under han varit sjuk, så har han haft
blöja hela tiden och även idag propsade han
väldigt mycket på blöja och jag har inte bråkat
om det, vi får ta nya tag, om någon dag igen.

Uppträdde i bara blöjan….

Idag kom han in i köket i bara blöjan
och säger till mig:
mamma kolla på mig, jag sjunga dig,
i bara blöjan
” ;)

   
  

Så han uppträder med en hammare som mick och
så gör han samtidigt konster med pinnen i andra
handen. Imponerad av att han som kille, klarar göra
2 saker samtidigt ;)

Sedan när han är klar….

…så säger han till mig:
”…mamma klappa händerna
nu när jag går ut” . Så går han
ut från köket och sin ”scen”. Sedan går
han och tar på sig kläderna igen ;)

Paket och kort….

Idag kom farmor och farfar med ett
roligt paket, nämligen en pilbåge….

…här får han hjälp av syrran att spänna den
och skjuta. Superskoj!

Max fick även ett kort i brevlådan idag och han
tyckte det var spännande att just ”han” fått post…

…tack Vera med familj. Vad ni är gulliga!

Det går framåt….eller?

Ja, mitt ”….eller” i rubriken beror på att
nu vid sänggående, då jag klär av honom,
så ser jag början på nässelutslag (Pust!)

  

…Max har haft det flera gånger tidigare
och sist han hade det, blev det rejält, så vi fick
besöka akutmottagningen. Ni kanske kom ihåg
hur han såg ut då ? Se inlägget här >>

Så jag måste väl ta och glutta på honom i natt,
hur det utvecklar sig. Kanske reaktion på medicinen?
Eller så reaktion på infektionen i kroppen? Får se hur
det utvecklar sig. Vill dock inte ha någon mer följetong
just nu ;)

En reaktion på ”Det går framåt……eller?

Lämna gärna en kommentar:

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.